U bevindt zich hier - Home - eFact

eFact

Wat is eFact? Hoe werkt het?

eFact is het factureren in derdebetaler zonder papieren getuigschriften. Het systeem werd opgezet door MyCareNet. 

Om via eFact te kunnen factureren hebt u software nodig.
U geeft uw prestaties 'derdebetaler' in en verstuurt/factureert ze aan de mutualiteiten.

Indien u de facturatie niet zelf wenst te doen, dan kan u de diensten van LTD3 gebruiken.
De prestaties worden dan online naar de LTD3 verstuurd, ofwel via onze software easyTar ofwel via een export van uw prestaties uit uw medisch programma (Excel-file).

Als u als zorgverstrekker beroep doet op de tarificatiedienst, dan geniet u niet enkel van het voordeel van eFact (derdebetaler zonder papieren getuigschriften) maar wordt ook de volledige controle van de getuigschriften en de boekhoudkundige opvolging van betalingen voor u uitgevoerd.

Voor wie?

Deze elektronische facturatie is beschikbaar voor huisartsen, specialisten en vroedvrouwen.

Praktijkpremie?

Door het gebruik van eFact komt u in aanmerking voor één van de parameters van de telematicapremie.
Deze parameters verschillen per soort zorgverstrekker en worden elk jaar aangepast door het RIZIV. 

Wat zijn de voordelen van eFact met easyTar?
  • Geen extra software nodig. eFact is geïntegreerd in easyTar en easyTar is verder gekoppeld aan de softwarepakketten C-Specialist, Sylho, Windoc, Le généraliste, Epicure en Health One. Zo kan u vanuit uw vertrouwde software easyTar met eFact gebruiken;
  • Controleert de verzekerbaarheid van uw patiënten;
  • Toont steeds het juiste tarief voor een bepaalde patiënt en prestatie;
  • Snelle betalingstermijn van 30 dagen na facturatie;
  • Voor het afhandelen van de facturatie moet u geen getuigschriften meer verzenden, alles verloopt elektronisch.

Meer informatie over easyTar  

Meer info? Opstarten?

Opstarten met easyTar en eFact kan onmiddellijk.
Contacteer ons op het nummer 011 28 78 03 of via mail op info@ltd3.be of klik op onderstaande link en wij contacteren u. 

Ik wil klant worden