eFact is het factureren in derdebetaler zonder papieren getuigschriften. Het systeem werd opgezet door MyCareNet.
Om via eFact te kunnen factureren hebt u software nodig.
U geeft uw prestaties 'derdebetaler' in en verstuurt/factureert ze aan de mutualiteiten.
Indien u de facturatie niet zelf wenst te doen, dan kan u de diensten van LTD3 gebruiken.
De prestaties worden dan online naar de LTD3 verstuurd, ofwel via onze software easyTar ofwel via een export van uw prestaties uit uw medisch programma (Excel-file).
Als u als zorgverstrekker beroep doet op de tarificatiedienst, dan geniet u niet enkel van het voordeel van eFact (derdebetaler zonder papieren getuigschriften) maar wordt ook de volledige controle van de getuigschriften en de boekhoudkundige opvolging van betalingen voor u uitgevoerd.
Deze elektronische facturatie is beschikbaar voor huisartsen, specialisten en vroedvrouwen.
Door het gebruik van eFact komt u in aanmerking voor één van de parameters van de telematicapremie.
Deze parameters verschillen per soort zorgverstrekker en worden elk jaar aangepast door het RIZIV.
Opstarten met easyTar en eFact kan onmiddellijk.
Contacteer ons op het nummer 011 28 78 03 of via mail op info@ltd3.be of klik op onderstaande link en wij contacteren u.